سخنان جوان ترین سرمایه گذار مجازی/پایان معماری اینتل X86 ؟/همکاری کوالکام با چین برای توسعه ۵G/معرفی اولین CHROME PAD/درباره ارزش گذاری بیت کوین در بازی چه می دانیم؟

0
100
جوان ترین میلیونر بیت کوین از سرمایه گذاری در ارزهای مجازی می گوید 
 
Preview
 
 
افزایش ارزش بیت کوین در سال های اخیر به تولد نسل جدیدی از میلیونرها منجر شده که اغلب سن و سال چندانی ندارند. یکی از این افراد و شاید جوانترین آنها «اریک فینمن» است که عقیده دارد هنوز هم می توان از این راه به ثروت فراوان دست پیدا کرد.
 
او در ۱۲ سالگی احساس کرد که اهل درس و مدرسه نیست و به همین خاطر  با پدر و مادرش شرط بست که اگر تا قبل از ۱۸ سالگی میلیونر شد به دانشگاه نرود.
 
فینمن سپس ۱۰۰۰ یورویی را که مادربزرگش برای مخارج تحصیل به او داد بود صرف خرید بیت کوین کرد که آن زمان تنها ۱۰ یورو قیمت داشت. همین سرمایه گذاری باعث شد که وی چند سال بعد میلیونر شده و از ادامه تحصیل معاف شود.
 
او که اکنون ۱۹ ساله است در سال های اخیر مشغول تجارت بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی بوده است. وی در مصاحبه با بیزینس اینسایدر آلمان تاکید کرده که هنوز  هم فرصت های زیادی در بازار ارزهای مجازی وجود دارد و با سرمایه گذاری اصولی در آن می توان طی ۱۰ سال آینده به یک میلیونر تبدیل شد.
 
 
 
فینمن معتقد است که کاهش بهای ارزهای مجازی در روزهای اخیر در واقع به ثبات قیمت ها پس از افزایش چشمگیر بهای آنها مربوط است:
کاهش قیمت پول های مجازی مقطعی است و بازی را تغییر نمی دهد. مردم به ارزهای مجازی علاقه پیدا کرده اند و به سرمایه گذاری در این بازار ادامه می دهند
 
وی با یادآوری موارد متعدد کاهش قیمت بیت کوین در گذشته و بازگشت دوباره آن به کانال صعودی،  فروختن این ارزها را در حال حاضر بزرگترین اشتباه ممکن می داند.
 
این جوان میلیونر به علاقمندان پول های مجازی توصیه می کند که تا قیمت ها به میزان قبلی برنگشته به خرید ارزهای مجازی مبادرت کنند:
 
این بازار در حال حاضر چندان توسعه پیدا نکرده و سرمایه نیم تریلیون دلاری موجود در آن نسبت به دارایی های دیگر چشمگیر نیست، بنابرین از نظر من اگر از سرمایه گذاری در آن خودداری کنید گناه اینکه در ده سال آینده میلیونر نشده اید به گردن خودتان است.
 
وی با اشاره به گسترش انواع مختلف ارزهای مجازی تاکید می کند که در خرید ارز باید به سراغ گزینه هایی مثل بیت کوین و مونرو رفت که کارایی خود را نشان داده اند.
 
 
چرا چاره‌ای جز نقطه‌ پایان برای معماری ایکس ۸۶ اینتل باقی نمانده است 
 
به‌نظر می‌رسد که معماری آینده‌ی مد نظر برای جایگزین‌سازی ایکس ۸۶، مبتنی بر متن باز و فضای ابری باشد.
 
 
 
 
 
وجود دو نقص امنیتی در معماری تراشه‌ی ایکس۸۶ (X86) اینتل خبری است که بازار آن در ماه اخیر داغ شده بود. این نقص‌ها سایر ریزپردازنده‌های ساخته‌شده توسط AMD و طرح‌های تحت‌لیسانس ARM را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‌است. شاید بتوان گفت این نقص‌ها، یکی از بدترین باگ‌های کامپیوتری درطول تاریخ باشند (اگر بدترین نباشند)، چراکه به‌جای ایجاد شدن در ساختار نرم‌افزار، در سخت‌افزار هستند و تعداد وسایلی را که با مشکل مواجه می‌کنند به میلیاردها می‌رسانند.این نقص‌ها که با نام‌های ملت‌داون و اسپکتر از آن یاد می‌شود، بسیار عجیب هستند و تاحدی جدی و دوراز دسترس می‌نمایند که تنها راه‌ برطرف کردن آنها در آینده‌ی نزدیک، کارکردن روی نرم‌افزارهای مربوط به آنهاست. مشکل این‌جاست که حتی با کارکردن روی نرم‌افزارها سرعت بعضی از بارگذاری‌ها تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد
 
درواقع نقص‌هایی که سیستم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند به‌قدری همه‌گیر است که در خود معماری سیستم‌های پایه‌ای تراشه‌ها به‌نمایش گذاشته می‌شود. احتمال داده می‌شود که این نقص‌ها از سال ۱۹۹۵ وجود داشته‌اند. این برهه‌ی زمانی وقتی است که مجموعه‌ی تلویزیونی دوستان (Friends) پربیننده‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی بود و تقریبا اکثر مردم از ویندوز ۳/۱ استفاده می‌کردند.
اوضاع باید کاملا تغییر کندبدون اینکه وارد جزئيات پیرامون این مسئله شویم که چنین نقص‌هایی چگونه باعث بروز مشکل می‌شوند (چراکه توضیح ماهیت این مسئله بسیار فنی است و شما باید در زمینه‌ی تراشه خبره باشید تا بتوانید آن را کاملا درک کنید) به‌طور ساده به این موضوع می‌پردازیم که این نقص‌ها چگونه کار می‌کنند؛ درواقع این نقص‌ها با بهره‌گیری از برخی از عملکرد‌های پایه‌ای مشخص از ریزپردازنده‌های مدرن برای بهبود عملکرد کمک می‌گیرند
 
شباهت کارکرد آنها شبیه به DNA است. DNA طرح و سخت‌افزار برنامه‌نویسی برای چگونگی کارکرد یک اندام را در سطوح پایه‌ای مشخص می‌کند. اگر شما در DNA خود دچار مشکل شوید، بیماری شما مربوط به ژنتیک می‌شود. شما تلاش می‌کنید تا با استفاده از درمان‌ها و داروهای مختلف آن را بهبود ببخشید؛ ولی چیزی که مشخص است این که شما نمی‌‌توانید آن را به‌طور کامل درمان کنید. درواقع شما کریسپری را دارید که هیچ چیز دیگری همتای آن وجود ندارد که بتوانید جایگزین آن کنید. تنها راه درمانی (حداقل از لحاظ علم کنونی) این است که اجازه دهید اندام به‌طور کامل بمیرد و اندام دیگری جایگزین آن شود. درواقع باید سیستم کلی کاملا از‌ بین برود. معماری تراشه‌ی ایکس۸۶ اینتل، نقش اندام بیمار به این بیماری ژنتیکی را ایفا می‌کند. در واقع این معماری، معماری غالب سیستم‌های کامپیوترهای شخصی، سرورهای مرکز داده و سیستم‌های جاسازی‌شده است
 
 
۱۰ سال پیش من [نویسنده متن اصلی] طرح پاکسازی معماری ایکس۸۶ اینتل را مطرح کردم. دلیلم برای چنین کاری، این بود که در آن زمان لینوکس در حال‌ مشهور شدن بود و نیاز به سازگاری با بارهای‌ کاری مبتنی‌ بر ویندوز در مرکز‌ داده و روی دسکتاپ درحال کاهش بود
در این ۱۰ سال چه اتفاقی افتاده است؟ لینوکس و سایر فناوری‌های نرم‌افزار آزاد و متن‌باز که مجموعه کلی را تشکیل می‌دادند، اکنون یک سیستم‌عامل جریان‌ اصلی هستند که اساس زیرساخت ابری عمومی و فناوری نرم‌افزار پایه‌ای در موبایل و اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهند. مجازی‌سازی در حال‌ حاضر به یک اقدام تجاری استاندارد و همه‌گیر برای مقیاس‌پذیری و طراحی سیستم‌های شرکت‌های بزرگ تبدیل شده است. ظرفیت‌سازی درحال‌حاضر به‌دنبال تقویت خودش است تا بتواند سرانجام جایگزین مجازی‌سازی شود و امنیت شبکه‌های میکرو و چندگانه‌ی آینده را بهبود بخشد. این شبکه‌ها توسط دواپس و اتوماسیون سیستم‌های بزرگ هدایت می‌شوند.در طول این سال‌ها هر کاری که از دست‌مان برای رفع نقص‌های ایکس ۸۶ برمی‌آمده است، انجام داده‌ایممایکروسافت از سال ۲۰۰۸ با آغوشی باز از متن‌ باز استقبال کرده و موفق‌ شده است که خود را از کمپانی ویندوز به سیستم ابری آژور/آفیس ۳۶۵ که نرم‌افزارهای بهره‌وری ابری را مدیریت می‌کند تبدیل کند؛ آن هم نه تنها برای ویندوز، بلکه برای لینوکس، آی‌او‌اس، و اندروید
 
تمامی این پیشرفت‌ها لزوما مرتبط با قابلیت سازگاری با ایکس۸۶ نیست. آنها به‌دلیل سطوح انتزاع و سبکی که در اختیار داریم، ما را از دست نوشتن این کدهای مستقل خلاص می‌کنند. علی‌رغم این پیشرفت‌ها، تعهد ما نسبت به معماری قدیمی و دوست‌داشتنی سیستم‌های ایکس۸۶ کاهش نیافته است و در طول این سال‌ها هر کاری که از دست‌مان برای رفع نقص‌های آن برمی‌آمده است، انجام داده‌ایم و اکنون نزدیک به ۴ دهه است که سعی داریم هنوز آن را زنده نگه داریم. سوال این‌جا نیست که ما تا چه‌اندازه باید آن را کنار بگذاریم، سوال این‌جاست که چه چیزی را باید جایگزین آن کنیم؟ یک سیستم اصیل دیگر که هنوز هم مستعد داشتن نقص‌ها است؛ یا موردی دیگر؟ باید از فکر کردن در مورد معماری سیستم‌های ریزپردازنده‌‌ای که در کمپانی‌های عظیم مثل اینتل، AMD یا ARM ساخته می‌شوند، دست بکشیم؛ چراکه این سیستم‌ها در خفا ساخته می‌شوند.[]شرکت سان ایده درستی داشتدر سال ۲۰۰۸ شرکت سان‌مایکروسیستمز که اکنون دیگر با این نام وجود ندارد و مالکیت معنوی آن به شرکت اوراکل رسیده است، تصمیم گرفت معماری تراشه‌ای به نام OpenSPARC T2 را متن‌باز کند. این ایده در آن زمان با استقابل روبه‌ٰرو نشد و کسی حاضر نشد آن را بپذیرد و از آنجا که دارایی‌های این شرکت در‌حال رسیدن به اوراکل بود و شرکت را با مشکلات دادگاهی روبه‌رو کرد، چندان هم دور از‌ انتظار نبود که کسی به‌سمت OpenSPARC نرود
 
اما باوجود پیشینه‌ی تاریخی که برای شرکت سان به‌وجود آمد، شاید این شرکت ایده‌ی درستی در سر داشت. در حال حاضر نیز نیازمند ساخت و توسعه‌ی یک پروژه‌ی مدرن، همانند OpenSPARC هستیم تا هر سازنده‌ی پردازنده‌ای براساس آن کار کند و نیازی به آی‌پی نداشته باشد، تا هزینه‌های ساخت پردازنده‌ها برای فضای ابری، موبایل و اینترنت اشیا را کاهش دهد
 
این پروژه باعث به‌وجود آمدن گوشی هوشمند ۲۰۰ دلاری و همچنین مدیریت چرخه‌‌ی عمر مرکز داده‌ی بزرگی می‌شود که هم مفیدتر است و هم هزینه کمتری دارد. لینوکس و سیستم متن‌باز، دیدگاه ما در مورد سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها را تغییر دادند. باید در عرصه‌ی ریزپردازنده‌ها نیز از اینها الگو بگیریم و برای تبدیل مرکز داده‌ی خصوصی مشکل‌ساز به سیستم ابری تلاش کنیم
 
چنین کاری مزایای بیشتری نسبت به این دارد که تنها معماری سیستم‌هایی را ارا‌ئه دهیم که ممکن است با پیشرفت فضای ابری تغییر کنند. باوجود چنین فناوری‌های نرم‌افزاری به‌راحتی می‌توان از سخت‌افزار و تراشه دل کند و این توانایی کمک می‌کند تا از طریق تلاش جمعی، تراشه‌ها را نسبت به نیازهای جدید و روزافزون بهبود بخشیم و اصلاح کنیم. 
 
 
باید گزینه‌ی جدیدی خلق کنیماگرچه تهدیداتی مثل []انشعاب;، سیستم‌های متن‌باز را تهدید می‌کند، ولی همین انشعاب اکثر اوقات اکوسیستمی می‌سازد که سرشار از رقابت بین جوامع خوب و بد است و معمولا این جامعه‌ی خوب است که در نهایت در رقابت به‌عنوان استاندارد محبوب، مورد قبول بقیه واقع می‌شود
نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که این خانواده‌ی جدید از تراشه باید براساس چه معماری‌ باشد؛ ولی چیزی که مشخص است اینکه ARM و OpenSPARC آی‌پی خود را برای این کار صرف نمی‌کنند. شاید اپن‌پاور شرکت IBM مناسب باشد. اپن‌پاور قطعا مقلد خوبی از بیگ‌بلو برای مطرح کردن مشخصات بدون هیچ مجوز اضافه‌ای است و می‌تواند به حفظ و ارتباط برقرارکردن کمپانی با پیشرفت ابری کمک کند.
 
 
RISC-V که توسط یوسی‌برکلی توسعه یافته است، کاملا متن‌باز است. واقعیت این است که ما باید چیز جدیدی خلق کنیم؛ پدیده‌ای که خالی از هرگونه وابستگی به اشخاص و نهادهای هدایت‌کننده‌ی این صنعت باشد که درطول این ۴۰ سال این‌کار را انجام می‌دادند

 

کوالکام با سازندگان موبایل در چین برای توسعه شبکه ۵G همکاری می‌کند 
 
کوالکام تصمیم دارد با ایجاد تنوع در مشتریان خود، استراتژی سود پایدار را دنبال کند و از این‌رو با شرکت‌های چینی سازنده‌ی گوشی هوشمند برای تأمین و توسعه‌ی تراشه‌های ۵G همکاری خواهد کرد.
 
 
کوالکام و تعدادی از تولید‌کنندگان گوشی هوشمند چینی همکاری‌هایی را در یک پروژه‌ی جدید به‌منظور توسعه شبکه‌ 5G آغاز کرده‌اند. هدف از این اقدام، تجاری‌سازی گوشی‌های هوشمند اندروید با پشتیبانی از شبکه ۵G تا سال ۲۰۱۹ است. بر اساس اطلاعیه‌ای که در شهر پکن منتشر شد، ویوو، شیائومی، لنوو، زدتی‌ای و بی‌بی‌کی الکترونیکس که در تملک شرکت اوپو قرار دارد، شرکت‌های هستند که در این پروژه‌ با یکدیگر همکاری دارند. تنها شرکت چینی مهمی که نام آن در لیست این همکاری دیده نمی‌شود، هواوی است. البته به‌ نظر می‌رسد هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی هوشمند در چین تصمیم گرفته به‌تنهایی روی توسعه‌ی شبکه‌ی ۵G کار کند. این برنامه قرار است به شرکت‌های درگیر کمک کند تا درباره‌ی توسعه‌ی محصولات آینده‌ی خود همزمان با تکامل نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم اطمینان پیدا کنند. کوالکام اعلام کرده است که این برنامه به‌طور خاص روی محصولات برتر این شرکت‌ها که احتمالا سال آینده رونمایی خواهند شد تمرکز دارد.
شرکت آمریکایی کوالکام که از تولید‌کنند‌گان بزرگ نیمه‌هادی است، انتظار دارد بتواند تراشه‌های ۵G را به شرکای خود عرضه کند؛ منظور تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز به مودم ۵G است که عرضه‌ی آن‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد. هیچ زمانبندی مشخصی برای پروژه وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۵۵ که جانشین تراشه‌ی موفق اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود، یک تراشه‌ی سیلیکونی سازگار با فناوری ۵G است. اشاره‌ی صریح کوالکام به دستگاه‌های بالارده به این احتمال که اسنپدراگون ۸۵۵ قرار است اولین تراشه مبتنی بر ۵G باشد اعتبار بیشتری می‌بخشد. علاوه بر قابلیت‌های اتصال، شرکا قصد دارند به‌منظور تشخیص نسخه ۵G به‌عنوان یک انقلاب صنعتی نوین که در نهایت سبب خلق طبقه‌بندی‌های کاملا جدید از خدمات و محصولات خواهد شد، در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط دیگر نظیر اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی نیز همکاری کنند
 
این حرکت به‌طور کامل در ارتباط با توافق‌نامه‌ی ۲ میلیارد دلاری است که کوالکام با سازندگان چینی گوشی هوشمند اوایل همین سال امضاء کرد. این قرار‌داد هنوز رسمی نشده و تنها در یک یادداشت تفاهم غیر رسمی خلاصه‌ای از آن مطرح شده است، ولی تمام طرفین قصد دارند آن را در آینده نزدیک به انجام برسانند. احتمالا اولین گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G، امسال از طرف شرکت ZTE عرضه شود، این پیش‌بینی در راستای برنامه‌ریزی‌های اعلام‌شده‌ی این شرکت برای تجاری‌سازی محصولی مجهز به فناوری ۵G در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است. بر اساس آخرین تخمین‌ها، بیشتر اپراتورهای بی‌سیم در ایالات متحده از اوایل سال آینده گسترش شبکه‌های ۵G را آغاز کنند، همچنین انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان شاهد عرضه‌ی خدمت‌رسانی با این شبکه باشیم.
 
اولین تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم رؤیت شد 
 
به نظر می‌رسد پس از عرضه‌ی تبلت‌ هیبریدی و کروم‌بوک‌ به بازار در سال‌های اخیر، حال شاهد عرضه‌ی تبلت‌ مبتنی بر سیستم‌عامل کروم به بازار هستیم.
 
 
همانطور که می‌دانید کروم‌بوک‌ها در طول یک دهه‌ی اخیر راهی بازار شده و نظر بسیاری از کاربران را نیز به خود جلب کرده‌اند؛ چراکه مخصوصا در حوزه‌ی آموزشی بسیار موفق بوده و با بهره‌گیری از برچسب قیمت پایین، موفق شده‌اند فروش خوبی نیز به خود اختصاص دهند. پس از عرضه‌ی کروم‌بوک‌ها به بازار در طول نزدیک به یک دهه‌ی گذشته، در دو تا سه سال اخیر تبلت‌های هیبریدی با بهره‌گیری از کیبورد جداشدنی راهی بازار شده است؛ ولی هیچ تبلت مستقلی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم راهی بازار نشده بود. اما به نظر می‌رسد ایسر در پی آن است تا تبلتی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم راهی بازار کند
 
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ایسر در جریان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی آموزشی لندن تبلتی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم ارائه کرده است
 
ایسر در جریان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی آموزشی لندن دو کروم‌بوک را معرفی کرد؛ حال آنکه طی این مراسم خبری از تبلت کروم این کمپانی نبود. هرچند هنوز مشخصات زیادی از این تبلت منتشر نشده است؛ اما به نظر می‌رسد تبلت مبتنی بر کروم ایسر با بهره‌گیری از یک نمایشگر ۸ اینچی با نسبت تصویر آن ۴ به ۳ راهی بازار خواهد شد
 
 
در روزهای ابتدایی توسعه کروم‌بوک، سیستم‌عامل کروم‌ تنها قادر بود اپلیکیشن‌های مخصوص توسعه‌یافته برای این سیستم‌عامل را اجرا کند، اما این روزها کروم قادر است اپلیکیشن‌های مبتنی بر اندروید را نیز اجرا کند که از این‌رو دست توسعه‌دهندگان و کاربران را نیز برای استفاده از این تبلت‌ها بازتر از پیش می‌کند
هنوز اطلاعاتی در رابطه با اینکه ایسر چه زمانی این تبلت را راهی بازار خواهد کرد، ارائه نشده است. ضمنا برچسب قیمت نیز برای این محصول تعیین نشده است.

 

میزان سختی یک بازی مستقل با بالا و پایین رفتن ارزش بیت کوین تغییر می کند 
 
 
بیت کوین در ماه های اخیر به یکی از داغ ترین واژه ها در فضای مجازی تبدیل شده است. بازی مستقل Imperatum که هم اکنون در مرحله Early Access روی استیم قرار دارد، کار جالب و جدیدی را در مورد موضوع سختی بازی انجام داده است.
 
این بازی دارای سیستم سختی هوشمندی است که میزان آن با بالا و پایین رفتن ارزش بیت کوین تغییر می کند. در صورتی که این پول مجازی رمز گذاری شده، ارزش بیشتری پیدا کند، سختی بازی بالا رفته و در صورت سقوط ارزش آن، بازی نیز آسان تر خواهد شد.
 
در حالتی که ارزش بیت کوین در حال صعود است، بازی دشوارتر می شود اما امکان غارت منابع برای شما بیشتر و بهتر خواهد شد و ازای آن باید با دشمنان سخت تر مبارزه کنید.
 
این ایده جذاب، باعث می شود تا ارزش بیت کوین در زمان های متفاوت، گیم پلی بازی را تغییر داده و وضعیت سرگرم کننده ای را رقم بزند. اگر قیمت بیت کوین به مقدار زیادی سقوط کند، قطعاً بازی بسیار آسان خواهد شد اما این موضوع برای هیچ کسی مناسب نیست و در این صورت هیچ غارتی در بازی وجود ندارد.
 
 
این روش جذابی است که باعث می شود تا رسانه های زیادی در مورد این بازی شروع به نوشتن کنند و همین موضوع افراد بیشتری را با بازی Imperatum خواهد کرد.
 
با توجه به بزرگی بی حد و اندازه استیم و تعداد عناوینی که هر روزه در آن منتشر می شوند، شناساندن یک بازی مستقل به کاربران این پلتفرم مجازی کار سختی است و در بسیاری از روند ها، روش های جذب مخاطب به درستی کار نمی کنند اما این بازی به ساده ترین روش، به هدف خود در این زمینه رسیده است.
 
البته امیدواریم تا این بازی در آینده ای نزدیک بیشتر به دلیل سرگرم کننده بود و المان های جذاب دیگری که در خود جای داده است، شناخته شود و تنها دلیل شهرت آن، پول مجازی بیت کوین نباشد.
 
مهدی طلوع وند

منبع: tehranpress.com

نظر بدهید